Nawyki w systemie 10+30+50

  1. Postawiłem sobie za cel ukształtowanie różnych nawyków, związanych produktywnością i rozwojem osobistym (pełna lista poniżej).
  2. Wdrożenie nawyków podzieliłem na Trzy Poziomy:
    • 10 dni – okres adaptacyjny.
    • 30 dni – wypracowanie nowego nawyku.
    • 50+ dni –  wdrożenie długoterminowe.
  3. Codziennie zapisuję postęp w swoim dzienniku.
  4. Po każdym poziomie dokonuję krótkiego podsumowania – przedstawiam zalety i wady, oceniam szanse i zagrożenia.
  5. Po zakończeniu 1. lub 2. poziomu zastanawiam się czy kontynuuję, odkładam w czasie czy w ogóle rezygnuję z kształtowania nawyku
  6. Po każdym poziomie przyznaję sobie również nagrodę, która umili mi dojście do kolejnego poziomu lub po prostu ułatwi dalszą podróż ;-). Nagrody są w dużej mierze adekwatne do poziomu trudności danego wyzwania.

 


Aktualnie wdrażane nawyki:

  • Czytanie mojej wizji i celów
  • Medytacja – min. 10-15 minut.
  • Codzienne czytanie książek – min. 15 minut.
  • Porządkowanie otoczenia – biurko, dokumenty, pliki w komputerze, ubrania, dawno niezaglądane zakątki. Min. 15 minut dziennie.
  • Nauka programowania – codziennie uczę się programowania (m.in. HTML/CSS, JavaScript, Angular.JS, PHP, Python). Min 15 minut dziennie.
  • Codzienne bieganie i ćwiczenia – przygotowanie do maratonu w 2019 r. (cel to zejście poniżej 4 godzin).

Nawyki do wdrożenia:

  • Poranne wstawanie – codziennie wstaję o 5 rano.
  • Rozciąganie się
  • Ćwiczenia – pod różną postacią
  • Picie 3l wody dziennie
  • Ograniczenie słodyczy
  • Zimne prysznice
  • Wypisywanie pomysłów
  • Prowadzenie dziennika
  • Inbox zero
  • Porządek na liście zadań
  • Wieczorny rytuał (np. rozciąganie + prysznic + medytacja + książka)
  • Codzienna nauka języka obcego
  • Regularne prowadzenie bloga – codziennie piszę na bloga, aktualizuję treści lub wykonuję pracę dookoła bloga (np. kwestie techniczne). Poświęcam na to przynajmniej 30 minut dziennie.