7 sposobów na szybszą i przyjemniejszą pracę

Produktywność, szybkość i przyjemność wcale nie muszą się wykluczać. W dzisiejszym krótkim poście chciałbym Ci opowiedzieć o bardzo prostych sztuczkach, które wdrożone niewielkim kosztem wywołają ogromne zmiany w Twojej codziennej pracy.

  1. Naucz się pisać bez patrzenia na klawiaturę. Jeżeli praca z komputerem zajmuje dużą część Twojego dnia, to nauka pisania wszystkimi 10 palcami bez szukania konkretnego znaku, dramatycznie zwiększy Twoją efektywność. Uczyni Twoją pracę przyjemniejszą. Nauka tej umiejętności nie jest specjalnie wymagająca. Polecam interaktywną grę – Typing Club.
  2. Opanuj potrzebne skróty klawiaturowych – szczególnie w aplikacjach, z których najczęściej korzystasz, np. z Outlooka, przeglądarek internetowych, systemu operacyjnego. Myszkę najlepiej wykorzystywać w działaniach wymagających precyzji (np. tworzenie grafik do prezentacji), a nie wyszukiwania podstawowych opcji.
  3. Uporządkuj swoje pliki. Trzymaj swoje dokumenty w jednym centralnym katalogu. Pliki do aktualnych projektów możesz gromadzić w odpowiednio nazwanych podkatalogach, dzięki czemu szybko odszukasz najpotrzebniejsze dokumenty i grafiki. Efektywniej przechowywać pliki np. w folderze „Moje Dokumenty”, zamiast w 10 różnych katalogach rozsianych po całym systemie i nośnikach.
  4. Zadbaj o stałe kopie zapasowe. Jeżeli przechowujesz pliki w jednym folderze, warto zainstalować Dropboxa, Google Drive’a lub inną aplikację, która automatycznie będzie je wysyłać do chmury i synchronizować. Dzięki takiemu zabiegowi, będziesz mieć dostęp do swoich dokumentów z każdego urządzenia po zalogowaniu się do usługi.
  5. Opanuj podstawy najczęściej używanych aplikacji. I nie mówię tutaj wyłącznie o pakiecie Office’a, ale o oprogramowaniu, z którego korzystasz dość często. Dla mnie dużą różnicę zrobiło poznanie podstaw Photoshopa. Zamiast korzystać z usług grafika, proste operacje – jak zamiana kolorystyki, wielkość zdjęcia czy jego formatu – mogłem wykonać samodzielnie w kilka minut. Dzięki temu potrafiłem oszczędzać godziny.
  6. Korzystaj z wygodnego paska zakładek – w szczególności do zapisywania skrótów do najczęściej odwiedzanych stron internetowych. Zamiast wpisywać adresy ręcznie czy też w Google’u (kiedy nie masz ochoty uwzględniać końcówki z domeną :)), możesz szybko dodać odnośniki do paska zakładek.
  7. Pracuj bez zbędnego rozpraszania się. Zobaczyłeś ciekawy artykuł, który chciałbyś przeczytać w bardziej dogodnym momencie? Zamiast zaśmiecać sobie okna w przeglądarce internetowej, zapisz taki tekst do przeczytania na później. Jeżeli nie korzystałeś wcześniej z aplikacji Pocket, gorąco Ci ją polecam.

Proste, prawda? 😉

Share this:

Niestrudzenie dążę do rozwoju, zwiększania swoich umiejętności i bycia lepszym człowiekiem. Piszę swojego bloga. Nagrywam vlogi. Uczę się programowania. Pracuję w PR i marketingu. Jestem wielbicielem skreślania zadań ze swoich list to-do.